Kedves Hallgatók!

A produktív nyelvi készségek (speaking, writing) gyakorlása, fejlesztése fogja a tárgyát képezni ennek a tantárgynak. Cél, hogy mindenki tudása elérje a KER C1 szintet a tanév végére, hiszen a májusi-júniusi vizsgaidőszakban megrendezésre kerülő alapvizsga is C1 szintű lesz.  

Tíz szóbeli téma került beállításra erre a tantárgyra, kérem olvassa el a témákat, tanulmányozza át és gyűjtse ki, illetve tanulja meg a szókincsét mindegyiknek. A gyakorlati jegy egy részét valamelyik, általam kiválasztott téma megbeszélése (velem, online konzultáció keretében) fogja képezni. 

A gyakorlati jegy másik részét a félév során két beadandó íráskészség feladat képezi majd:

1. People put too much emphasis on their appearance (essay)

2. We should rely more on alternative medicine (argumentation)

Leadási határidő: november 30.

Az íráskészség feladatok kritériumait ezen a felületen megtalálja.

Jó munkát kívánok!

BAN1111_T Receptív nyelvi készségek 1 2023/24/1


Tantárgy neve 


Bevezetés az irodalomtudományba 


Tantárgy kódja 


 BAN 1114, BAN 1114L, BAN1114_T  OAN1104L 


Meghirdetés féléve 


 1 


Kreditpont 


 4 


Heti kontaktóraszám (elm.+gyak.) 


 1ea+1gy 


Félévi követelmény 


Kollokvium 


 


 


Féléves tematika: 


[Körbefuttatás-törés] 


Hét 


Téma 



What is literature? Attempts at definition.  



Approaches to literature 



Literature and Language  



Elements of narrative fiction (1) WHAT and WHO: story/plot and character 



Elements of narrative fiction (2) WHEN and WHERE: setting and time 



Elements of narrative fiction (3) HOW: style, tone, narrative voice and perspective  



Elements of narrative fiction (4): theme, thesis, morale 



Poetry, prosody, metrical systems, feet and rhyme patterns 



Rhetoric, figures of thought (tropes) and figures of speech 


10 


Metaphor, metonymy, synecdoche and irony 


11 


Allegory and symbol 


12 


Drama (1): Tragedy and the tragic 


13 


Drama (2): Comedy and the comic 


14 


The origins and typology of drama  


A foglalkozásokon történő részvétel: 


Az előadások a képzés szerves részét képezik, így az Intézmény a hallgatóktól elvárja a részvételt az előadásokon (TVSz 8.§ 1.) 

Félévi követelmény: kollokvium 

Az értékelés módja, ütemezése: 


vizsga típusa: kollokvium 


vizsgára bocsátás feltétele: egy önállóan kiválasztott, angol nyelvű prózai mű (novella) bemutatása a szemináriumon a félév elején meghatározott időpontban,  és egy zárthelyi dolgozat a félév végén, az utolsó héten.  


A bemutatott novellaelemzés írott változatának formai és terjedelmi követelményei: 3 oldal, 1,5 sorköz 12-es Times Roman CE betűtípussal  


A kollokvium típusa: szóbeli 


Szóbeli vizsga témakörei: megegyeznek a tantárgyleírás témáival. 


Az érdemjegy kialakításának módja: 

A szóbeli felelet alapján.   

 

Skills development – Reading, listening. (and a little bit of writing)

 


 

Lecture Topic

Presentation

1

The United Kingdom

1. Your personal experiences (if you have ever been to the UK)

2. The future of the UK after the Brexit: United KingdomS?

2

England

1. Why is English cuisine percieved to be terrible? 

2. Are the English really emotionless?

3

Wales

1. Bilingualism in Wales

2. A place of historical importance in Wales

4

Scotland

1. “Can’t even find a decent culture to be colonised by”: the English-Scottish relationship after 1979

2. The Scots language, evolution and present status

5

Northern Ireland (Ulster)

1. The Troubles, 1969-1998

2. Can the two Irelands be united ever?

6

The Political System of the UK

1. Monarchy: an obsolete system?

2. A recent political event in the UK, facts and interpretation

7

The Legal System of the UK

1. The top three most notorius criminals in British history

2. Jury or judge?

8

The Welfare State

1. The main differences between the Hungarian and the UK welfare system

2. Is the welfare state maintainable? Do we need a welfare state at all?

9

Education in the UK

1. Does the “Old Boys Network” still exist?

2. The English curriculum and GCSE compared to the Hungarian one

10

Religion in the UK

1. Are the British religious?

2. Can the UK become an Islamic country by 2050?

11

Society and Class

1. The richest and the poorest district of London

2. Accent and class: from working class through RP to posh