Kedves Hallgatók!
A produktív nyelvi készségek (speaking, writing) gyakorlása, fejlesztése fogja a tárgyát képezni ennek a tantárgynak. Cél, hogy mindenki tudása elérje a KER C1 szintet a tanév végére, hiszen a májusi-júniusi vizsgaidőszakban megrendezésre kerülő alapvizsga is C1 szintű lesz.
Tíz szóbeli téma került beállításra erre a tantárgyra, kérem olvassa el a témákat, tanulmányozza át és gyűjtse ki, illetve tanulja meg a szókincsét mindegyiknek. A gyakorlati jegy egy részét valamelyik, általam kiválasztott téma megbeszélése (velem, online konzultáció keretében) fogja képezni.
A gyakorlati jegy másik részét a félév során két beadandó íráskészség feladat képezi majd:
1. People put too much emphasis on their appearance (essay)
2. We should rely more on alternative medicine (argumentation)
Leadási határidő: november 30.
Az íráskészség feladatok kritériumait ezen a felületen megtalálja.
Jó munkát kívánok!
- Tanár: Zita Dr. Somfalvi
BAN1111_T Receptív nyelvi készségek 1 2023/24/1
- Tanár: Sándor Kiss
Tantárgy neve
Bevezetés az irodalomtudományba
Tantárgy kódja
BAN 1114, BAN 1114L, BAN1114_T OAN1104L
Meghirdetés féléve
1
Kreditpont
4
Heti kontaktóraszám (elm.+gyak.)
1ea+1gy
Félévi követelmény
Kollokvium
Féléves tematika:
[Körbefuttatás-törés]
Hét
Téma
1
What is literature? Attempts at definition.
2
Approaches to literature
3
Literature and Language
4
Elements of narrative fiction (1) WHAT and WHO: story/plot and character
5
Elements of narrative fiction (2) WHEN and WHERE: setting and time
6
Elements of narrative fiction (3) HOW: style, tone, narrative voice and perspective
7
Elements of narrative fiction (4): theme, thesis, morale
8
Poetry, prosody, metrical systems, feet and rhyme patterns
9
Rhetoric, figures of thought (tropes) and figures of speech
10
Metaphor, metonymy, synecdoche and irony
11
Allegory and symbol
12
Drama (1): Tragedy and the tragic
13
Drama (2): Comedy and the comic
14
The origins and typology of drama
A foglalkozásokon történő részvétel:
Az előadások a képzés szerves részét képezik, így az Intézmény a hallgatóktól elvárja a részvételt az előadásokon (TVSz 8.§ 1.)
Félévi követelmény: kollokvium
Az értékelés módja, ütemezése:
vizsga típusa: kollokvium
vizsgára bocsátás feltétele: egy önállóan kiválasztott, angol nyelvű prózai mű (novella) bemutatása a szemináriumon a félév elején meghatározott időpontban, és egy zárthelyi dolgozat a félév végén, az utolsó héten.
A bemutatott novellaelemzés írott változatának formai és terjedelmi követelményei: 3 oldal, 1,5 sorköz 12-es Times Roman CE betűtípussal
A kollokvium típusa: szóbeli
Szóbeli vizsga témakörei: megegyeznek a tantárgyleírás témáival.
Az érdemjegy kialakításának módja:
A szóbeli felelet alapján.
- Tanár: Dávid Sándor Szőke
Skills development – Reading, listening. (and a little bit of writing)
- Tanár: Sándor Kiss
|
Lecture Topic |
Presentation |
1 |
The United Kingdom |
1. Your personal experiences (if you have ever been to the UK) 2. The future of the UK after the Brexit: United KingdomS? |
2 |
England |
1. Why is English cuisine percieved to be terrible? 2. Are the English really emotionless? |
3 |
Wales |
1. Bilingualism in Wales 2. A place of historical importance in Wales |
4 |
Scotland |
1. “Can’t even find a decent culture to be colonised by”: the English-Scottish relationship after 1979 2. The Scots language, evolution and present status |
5 |
Northern Ireland (Ulster) |
1. The Troubles, 1969-1998 2. Can the two Irelands be united ever? |
6 |
The Political System of the UK |
1. Monarchy: an obsolete system? 2. A recent political event in the UK, facts and interpretation |
7 |
The Legal System of the UK |
1. The top three most notorius criminals in British history 2. Jury or judge? |
8 |
The Welfare State |
1. The main differences between the Hungarian and the UK welfare system 2. Is the welfare state maintainable? Do we need a welfare state at all? |
9 |
Education in the UK |
1. Does the “Old Boys Network” still exist? 2. The English curriculum and GCSE compared to the Hungarian one |
10 |
Religion in the UK |
1. Are the British religious? 2. Can the UK become an Islamic country by 2050? |
11 |
Society and Class |
1. The richest and the poorest district of London 2. Accent and class: from working class through RP to posh |
- Tanár: Dávid Sándor Szőke